-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:36088 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

بعضي از بچّه ها خوب درس مي خوانند امّا به مسائل عقيدتي بي اعتنايند، براي رفع اين مشكل، چه مي توان كرد؟ نحوه ارتباط و برخورد چگونه است؟
با كمال تأسّف، در بسياري موارد برخورد شايسته اي نداشته ايم، اخلاق لطيف و خوب جاذبه زيادي دارد; اين دستور مكتب ماست و هويّت ايمان بر اين پايه استوار است.
گرچه بعضي مسلك ها و مكاتب منحرف، مدعي اند كه در اين مورد بر ما تقدّم دارند. و امّا قدم بعد از معاشرت محبّت آميز، سرح انديشه ديني با بياني رسا و سازنده است; به طوري كه فرد احساس كند كه مذهب با كليّت خويش، نيازي اجتناب ناپذير و غيرقابل جايگزيني است. البته بچّه هاي ما همه مسلمانند ولي ما نتوانسته ايم اسلام را به صورت روشمند به آنان ارائه و تفكّر ديني آنان را تقويت كنيم. در اين مسير بايد بينش درست و مستدلي از انسان و جهان، مطابق با آيين آسماني اسلام به جوانان عرضه كنيم. بعضي خيال مي كنند با رفاه و هنر و ادبيات و امنيّت مي رسند; ولي نه! ما نيازمند تفسيري معنوي از انسان و جهان هستيم وگرنه آدمي به پوچي خواهد رسيد; مگر آنكه سر در لاك خويش برد و به پالايشگاه كود بودن خشنود باشد.
بر همين اساس مي توان روح مسئوليّت را زنده كرد. چون وقتي به خود بازگشتيم، اين داده ها بازدهي مي خواهند و از هر كسي به اندازه سرمايه اش; پس هر كه بامش بيش برفش بيشتر.
اين جريان فكري بايد از طريق ارتابط با قرآن و احاديث سازنده ائمه((عليهم السلام)) تغذيه شود و با تجربه هاي بزرگان فكري در آميزد و عرضه گردد.
رعايت تناسب اطّلاعات عرضه شده با مخاطب، كاري بسيار ظريف و ضروري است. و براي هر كس; بايد مطابق با علايق و استعدادش، به تبيين و تشريح معارف و حقايق پرداخت و از روش هايي سود جست كه علاقه مخاطب را بيشتر جلب كند. مثلا به كسي كه به رياضي و فيزيك علاقه دارد، اگر ضمن استدلال سخناني از شهيد چمران((رحمه الله)) در تحليل دين نقل شود. زودتر و راحت تر مي توان جان او را از ايمان متّكي بر منطق سيراب كرد. تداوم و پيگيري در اين امور هم لازم است.
جوانان ما بسيار خوب و نجيب هستند و چه بهتر كه براي آنهايي كه درسخوان هستند وقت و سرمايه بيشتري بگذاريم تا در آينده به اسلام عزيز و كشور امام زمان((عليه السلام)) بيشتر و بهتر خدمت كنند.

(بخش پاسخ به سؤالات )
             جــوانان
             جوان و ورزش                      تفريح سـالم و...             

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.